Adult and Working Life Education B
30 credits
Reading list, Bachelor's level, 2PE381
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Jarvis, Peter; Holford, John; Griffin, Colin, The theory and practice of learning, 2. ed., London, Kogan, 2003Compulsory
- Kroksmark, Tomas, Didaktiska strövtåg: didaktiska idéer från Comenius till fenomenografisk didaktik, Göteborg, Daidalos, 1989Compulsory
- Piaget, Jean, Commentary on Vygotsky's criticisms of Language and thought of the child and Judgement and reasoning in the child, Part of: New ideas in psychology: an international journal of innovative theory in psychology, Oxford, Elsevier Science Ltd., 1983-, vol. 18, no. 2-3, p. 241–259Compulsory
- Skinner, B. F., Undervisningsteknologi, Stockholm., Norstedts akademiska förlag, 2006Compulsory
- Vygotskij, Lev Semenovic, Tänkande och språk, Göteborg, Daidalos, 2001Compulsory
- Argyris, Chris, Teaching Smart People How To Learn, Part of: Harvard business review: the magazine of decision makers, vol. 69, no. 3, 1991, p. 99–109Compulsory
- Bruner, Jerome; Kenney, Helen J, Representation and Mathematics Learning, Part of: Monographs of the Society for research in child development., vol. 167, no. 3, 1965, p. 50–59Compulsory
- Belenky, Mary Field et al., Connected education for women, Part of: Journal of education: Boston, Mass., vol. 167, no. 3, 1985, p. 28Compulsory
- Engeström, Yrjö, Expansive learning at work: toward an activity theoretical reconceptualization, Part of: Journal of education: Boston, Mass., vol. 14, no. 1, p. 133–156Compulsory
- Rogers, Carl R., Can learning encompass both ideas and feelings?, Part of: Education (Edinburgh)., vol. 95, no. 2, 1974, p. 103Compulsory
Main group 2
- Abrahamsson, Lena, Att återställa ordningen: könsmönster och förändring i arbetsorganisationer, Ny, bearb. uppl., Umeå, Borea, 2009Compulsory
- Att leda kunskap: hur lärande och kunskap uppstår i organisationer, 1. uppl., Uppsala, Konsultförl./Uppsala Publ. House, 2003Compulsory
- Börnfelt, Per-Ola, Arbetsorganisation i praktiken: en kritisk introduktion till arbetsorganisationsteori, 1. uppl., Stockholm, SNS förlag, 2009Compulsory
- Røvik, Kjell Arne, Managementsamhället: Trender och idéer på 2000-talet., Liber, 2008Compulsory
- Örtenblad, Anders, Lärande organisationer: vad och för vem? / Anders Örtenblad, 1. uppl., Malmö, Liber, 2009Compulsory
Main group 4
- Granström, Kjell, Dynamik i arbetsgrupper: om grupprocesser på arbetet., Lund, Studentlitteratur, 2000Compulsory
- Olsson, Eric, På spaning efter gruppens själ: gruppen i teori och praktik, Lund, Studentlitteratur, 1998Compulsory
- Persson, Anders, Social kompetens: när individen, de andra och samhället möts., 2., [uppdaterade och utök.]uppl., Lund, Studentlitteratur, 2003 (LundCompulsory
- Wilhelmson, Lena, Lärande dialog: samtalsmönster, perspektivförändring och lärande i gruppsamtal, Stockholm, Arbetslivsinstitutet, 1998Compulsory
Main group 5
- Ehn, Billy; Klein, Barbro, Från erfarenhet till text: om kulturvetenskaplig reflexivitet, Stockholm, Carlsson, 1994Compulsory
- Forskningsetiska principer inom humanistisk-samhällsvetenskaplig forskning, Stockholm, Vetenskapsrådet, 2002Compulsory
- Kvale, Steinar, Den kvalitativa forskningsintervjun, Lund, Studentlitteratur, 1997Compulsory
- Svenska skrivregler, [Ny utg.], Stockholm, Liber, 2005
* Compulsory
Syllabus
- Syllabus valid from Autumn 2023
- Syllabus valid from Autumn 2020
- Syllabus valid from Spring 2019
- Syllabus valid from Autumn 2018
- Syllabus valid from Autumn 2015, version 2
- Syllabus valid from Autumn 2015, version 1
- Syllabus valid from Spring 2015
- Syllabus valid from Autumn 2013
- Syllabus valid from Spring 2011
- Syllabus valid from Autumn 2009, version 2
- Syllabus valid from Autumn 2009, version 1