MSCA Postdoctoral Fellowship 2024

Känner du till en utmärkt postdoc-kandidat? Uppmuntra dem att söka MSCA Postdoctoral Fellowship.

Om utlysningen

Finansiär
EU – Horizon Europe – MSCA
Sista ansökningsdatum
11 september 2024
Denna utlysning är relevant för
Humaniora och samhällsvetenskap, Medicin och farmaci, Teknik och naturvetenskap

Beskrivning

MSCA Postdoctoral Fellowships riktar sig mot forskare inom alla discipliner på postdoktor-nivå. Anslaget söks tillsammans med handledare vid värduniversitetet. Sökanden får inte ha varit bosatt eller haft sin huvudsakliga sysselsättning i landet där värduniversitetet ligger, längre än 12 månader under de senaste 3 åren (andra regler gäller för Global Fellowships). Sökanden ska ha doktorsexamen eller framgångsrikt genomfört sin disputation, och får inte vara längre än 8 år från doktorsexamen. Finansierade projekt är 12-36 mån.

Workshop

Uppsala universitets Forskningsstöd erbjuder workshopen "Writing competitive MSCA PF grant proposals" på Zoom till sökande som ansöker med Uppsala universitet (UU) som värdorganisation. Både stipendiater som ansöker själva och handledare som rekryterar en stipendiat kan delta i workshopen. Läs mer om workshopen.