Användning av AI-assisterat innehåll i spel
Kurs, Grundnivå, 5SD531
Hösten 2024 Hösten 2024, Flexibel, 50 %, Distans, Engelska
- Studieort
- Flexibel
- Studietakt
- 50 %
- Undervisningsform
- Distans
- Antal obligatoriska träffar på campus
- 0
- Antal frivilliga träffar på campus
- 0
- Undervisningstid
- Blandad
- Studieperiod
- 11 november 2024–19 januari 2025
- Undervisningsspråk
- Engelska
- Behörighet
-
30 hp
- Urval
-
Högskolepoäng (max 165 hp)
- Avgifter
-
Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
- Studieavgift, första inbetalningen: 13 750 kr
- Studieavgift, totalt: 13 750 kr
- Sista anmälningsdag
- 15 april 2024
- Anmälningskod
- UU-54824
För dig som är antagen eller reserv
- Registreringsperiod
- 14 oktober 2024–3 november 2024
- Institutionens information om registrering
Hösten 2024 Hösten 2024, Flexibel, 50 %, Distans, Engelska För utbytesstudenter
- Studieort
- Flexibel
- Studietakt
- 50 %
- Undervisningsform
- Distans
- Antal obligatoriska träffar på campus
- 0
- Antal frivilliga träffar på campus
- 0
- Undervisningstid
- Blandad
- Studieperiod
- 11 november 2024–19 januari 2025
- Undervisningsspråk
- Engelska
- Behörighet
-
30 hp
För dig som är antagen eller reserv
- Registreringsperiod
- 14 oktober 2024–3 november 2024
- Institutionens information om registrering
Om kursen
Verktyg som underlättar AI-assisterat skapande av kreativt innehåll finns nu överallt, och de kreativa branscherna måste anpassa sig till och diskutera i vilken utsträckning dessa verktyg kan ha både positiva och negativa effekter. Kursen syftar till att bidra till detta samtal på akademisk nivå, samt att erbjuda strukturerade inlärningstillfällen där du kritiskt kan experimentera med användningen av AI-verktyg för skapande av kreativt innehåll i spelutvecklingsprocessen. Under kursens gång kommer du dels att arbeta praktiskt med utveckling av egna spelprojekt, dels att reflektera över dessa som en del i inlärningsprocessen.
Observera att kursen inte omfattar programmering eller utveckling av verktyg för generering av AI-innehåll. Den fokuserar snarare på användning, skapande och potentiella fallgropar av innehåll som genereras med hjälp av AI.
Distanskursens upplägg: Kursen ges som internetbaserad distanskurs utan fysiska träffar. För att följa kursen behöver du ha tillgång till en dator med internetuppkoppling. Prenumeration på tjänster för AI-genererat innehåll kan behövas för att genomföra kursuppgifterna.
Litteraturlista
Litteraturlista saknas.
Kontakt
- Studievägledare Stephanie Noroozy
- gamedesign@speldesign.uu.se
- Studieadministration: frågor om registrering, återbud, avbrott m.m.
- studentservice-cg@uu.se