Konsumtion och materiell kultur i det tidigmoderna Europa
7,5 hp
Litteraturlista, Avancerad nivå, 5HA815
Huvudgrupp 1
- Andersson, Gudrun, A mirror of Oneself: Possessions and the Manifestations of Status among a Local Swedish Elite, 1650-1770, Ingår i: Cultural and social history, 2006Obligatorisk (24 sidor)
- Cohen, Joanna, Promoting Pleasure as Political Economy: The Transformation of American Advertising, 1800-1850, Ingår i: Winterthur portfolio: a journal of American material culture, vol. 48, nr. 2/3, 2014, s. 163–189Obligatorisk ((available on-line via Uppsala University Library). 26 sidor)
- Goffman, Erving, The presentation of self in everyday life, London, Penguin, 1990Obligatorisk (101 sidor)
- Greig, Hanna, All Together and All Distinct: Public Sociability and Social Exclusion in London's Pleasure Gardens, ca. 1740-1800, Ingår i: The journal of British studies, vol. 51, nr. 1, 2012, s. 50–75 (26 pages)Obligatorisk (Available on-line via Uppsala University Library)
- Howell, Martha C., Commerce before capitalism in Europe, 1300-1600, Cambridge, Cambridge University Press, 2010Obligatorisk (300 sidor)
- Knutsson, A, Clandestine commerce: retailing contraband textiles in late eighteenth century Sweden, Ingår i: History of retailing & consumption, 2019, s. 261–275Obligatorisk
- Kross, Jessica, Mansions, men, women, and the creation of multiple publics in eighteenth-century British North America, Ingår i: Journal of social history, 33(1999):2, s. 385-408Obligatorisk (24 sidor)
- Lemire, B; Riello, G, East & West: Textiles and Fashion in Early Modern Europe, Ingår i: Journal of social history, 2008, s. 887–916Obligatorisk
- North, Michael, "Material delight and the joy of living": cultural consumption in the age of enlightenment in Germany, Aldershot, Ashgate, 2008Obligatorisk (36 sidor)
- Rublack, Ulinka, Dressing up: cultural identity in Renaissance Europe, Oxford, Oxford University Press, 2010Obligatorisk (284 sidor)
- Smith, Woodruff D, Consumption and the making of respectability, 1600-1800, New York, Routledge, 2002Obligatorisk (pages 1–24)
- Stobart, Jon, "Selling (Through) Politeness. Advertising Provincial Shops in Eighteenth-Century England", in Cultural and Social History 5:3, 2008Obligatorisk (20 sidor)
- Stobart, Jon; Rothery, Mark, Consumption and the country house, First edition., Oxford, Oxford University Press, 2016Obligatorisk (296 pages)
- Vickery, Amanda, His and Hers: Gender, Consumption and Household Accounting in Eighteenth-Century England, Ingår i: Past & present.: Supplement, vol. 1, 2006, s. 12–38Obligatorisk ((Available on-line via Uppsala University Library). 26 sidor)
Later editions of the books listed may be used.
* Obligatorisk
Kursplan
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2024
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2018, version 2
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2018, version 1
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2015
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2014
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2013
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2012
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2011
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2010, version 2
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2010, version 1