Tusen trädgårdar

• Webbsida
  • Arrangör: Uppsala linneanska trädgårdar
  • Kontaktperson: Lotta S Saetre

Gör som tusentals andra – besök en trädgård på Sveriges mesta trädgårdsdag. Sveriges trädgårdar och parker slår upp sina portar för entusiaster och amatörer.

Logotyp Tusen trädgårdar

Tusen trädgårdar 2024 firar vi med visningar i trädgården  kl. 13.00 (sv) och kl. 14.00 (eng), med start vid Tropiska växthuset.

Vi erbjuder även en rosvisning kl. 13.00 där rosexpert Gunilla Uhlin Friberg och Lars Engström visar våra historiska roskvarter och tipsar om rosvänner - växter som passar bra att samodla med rosor. Start vid Linneanums Pelartrappa.

Begränsat antal platser. Avgift 120 kr. Köp gärna din biljett i förväg på https://linneanska.biljetto.com

Fri entré till Botaniska trädgården.

Entré till Tropiska växthuset 60 kr/vuxen.
Barn upp till 18 år samt anställda och studenter vid Uppsala universitet fri entré.