SweDeliver och AM4Life gästar STUNS i ny podcast

Möt centrumledare Christel Bergström, SweDeliver, och Cecilia Persson, AM4Life, som i ett specialavsnitt av STUNS podcast Speed ​​of life diskuterar de möjligheter och utmaningar som kommer med att koordinera ett världsledande forsknings- och kompetenscentrum.

”Uppsala är unikt med sin oerhört starka akademi – inte minst inom material och biovetenskap – och en stor mängd lokala företag som stödjer arbetet. Det är en mycket stark kombination som gör Uppsala till en fantastisk miljö för kompetenscentrum, och att all expertis du behöver finns nästgårds gör livet avsevärt enklare, konstaterar Christel Bergström och Cecilia Persson, professorer och centrumdirektörer för SweDeliver och AM4Life, i ett ny episod av STUNS podcast Speed ​​of life.

I avsnittetWorld leading research and competence centers lär vi oss mer om SweDeliver och AM4Life (Additive Manufacturing for the Life Sciences) och deras arbete med att:

• Skapa och utveckla nya och förbättrade läkemedelsbehandlingar, teknologier och spin-offs.
  • Bidra till att bygga starka forskningsmiljöer och ekosystem
  • Tillhandahålla och stödja framtida kompetensförsörjning

Vi lär oss också om den världsledande forskning och de innovativa tillvägagångssätt som växer inom centrens samverkan och på sikt kommer att lösa utmaningar och öka vårdtagarnas livskvalitet.

FAKTA SPEED OF LIFE PODCAST

• I STUNS-podden Speed ​​of life berättar representanter för Life science-branschen om sina resor, framgångsstrategier och exempel kring entreprenörskap.
  • Företagsledare, forskare, marknadsförare, ekonomer, affärsutvecklare och andra experter beskriver tillsammans den miljö deras företag verkar i, vad som driver dem och vilka utmaningar de står inför.
  • Podden presenteras av Björn Arvidsson och Dajana Ilic Susak, STUNS Life science.

MER INFORMATION

(Bild borttagen) Christel Bergström, professor