Didactics: Traditions in Curriculum Studies and Teaching and Learning
7.5 credits
Reading list, Master's level, 4PE065
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Dewey, John, Demokrati och utbildning, Göteborg, Daidalos, 1999Compulsory
- Didaktik: teori, reflektion och praktik., Lund, Studentlitteratur, 1997Compulsory
- Englund, Thomas, Om relevansen av begreppet didaktik, Part of: Acta Didactica Norge, vol. 1, 2007, p. 1–11Compulsory
- Forsberg, Eva, Curriculum theory revisited: curriculum as content, pedagogy and evaluation, Saarbrücken, LAP, Lambert Academic publ., cop. 2011Compulsory
- Forsberg, Eva; Englund, Tomas; Sundberg, Daniel, Vad räknas som kunskap? Läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola, Stockholm: Liber, 2012Compulsory
- Gundem, Bjørg Brandtzæg, Europeisk didaktikk: tenkning og viten, Oslo, Universitetsforl., cop. 2011Compulsory
- Hudson, Brian, Comparing Different Traditions of Teaching and Learning: what can we learn about teaching and learning?, European Educational research Journal, 6(2), 2007Compulsory
- Kroksmark, Tomas, Didaktiska strövtåg: didaktiska idéer från Comenius till fenomenografisk didaktik, 2. uppl., Göteborg, Daidalos, 1994Compulsory
- Vygotskij, Lev Semenovic, Thought and language, [Rev. ed.], Cambridge, Mass., MIT Press, cop. 1986Compulsory
- Englund, Tomas, New Trends in Swedish Educational Research, Part of: Scandinavian journal of educational research: a quarterly journal, publishing original papers from fields of study within the area of education, vol. 50, no. 4, 2006, p. 383–396Compulsory
- Hopmann, Stefan, Restrained Teaching: The common core of Didaktik, Part of: European educational research journal: EERJ, vol. 6, no. 2, 2007, p. 109–124Compulsory
- Hudson, Brian, Comparing Different Traditions of Teaching and Learning: What can we learn about teaching and learning?, Part of: European educational research journal: EERJ, vol. 6, no. 2, 2007, p. 135–146Compulsory
Main group 2
- Englund, Tomas, På väg mot en pedagogisk dynamisk analys av innehållet, Forskning om utbildning, 1990
- Tydliga mål och kunskapskrav i grundskolan: förslag till nytt mål- och uppföljningssystem: betänkande, Stockholm, Fritze, 2007
* Compulsory