Technology and Science in Preschool
7.5 credits
Reading list, Bachelor's level, 4PE038
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Bjurulf, Veronica, Teknikdidaktik i förskolan, 2. uppl., Stockholm, Studentlitteratur, 2013Compulsory
- Björklund, Sanne, Lärande för hållbar utveckling: i förskolan, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2014Compulsory
- Garney, Christopher, Naturvetenskap och miljö i förskola och förskoleklass, Stockholm, Lärarförbundets förlag, 2008Compulsory
- Mylesand, Mia, Bygg & konstruktion i förskolan, Stockholm, Lärarförbundets förlag, 2007Compulsory
- Elfström, Ingela, Barn och naturvetenskap: upptäcka, utforska, lära i förskola och skola, 2. [rev.] uppl., Stockholm, Liber, 2014Compulsory
- Hedefalk, Maria, Barns möjligheter att utveckla en kritisk handlingsförmåga, Part of: Utbildning och demokrati: Tidskrift för didaktik och utbildningspolitik, vol. Vol. 24, no. nr 2, 2015, p. s. 73–90Compulsory
- Sundberg, Bodil et al., Förskolans naturvetenskap i praktiken, Gleerups Utbildning AB, 2016Compulsory
- Heath, Carl, Makerkultur och att skapa med IT i förskolan, Heath, Carl, https:/
/ Compulsorym.youtube.com/ watch?v=0sxyyDeODjg& feature=youtu.be - Benn, Jette; Hjälmeskog, Karin, Barn, mat och måltider, 1. uppl., Malmö, Gleerups Utbildning, 2015Compulsory
- Wikberg Nilsson, Åsa; Ericson, Åsa; Törlind, Peter, Design: process och metod, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2015
- Hallström, Jonas; Elvstrand, Helena; Hellberg, Kristina, Gender and tchnology in free play in Swedish early childhood education, Part of: International journal of technology and design education., vol. 25, no. 2, 2015, p. s. 137–149Compulsory
* Compulsory