Special Needs Education from a Historical Perspective
7.5 credits
Reading list, Master's level, 4PE066
Main group 1
- Ahlberg, Ann, Specialpedagogik av igår, idag och imorgon, Part of: Pedagogisk forskning i Sverige, vol. 12, no. 2, 2007, p. 84–95Compulsory
- Ahlberg, Ann, Specialpedagogik i ideologi, teori och praktik: att bygga broar, 2., [förändrade] uppl., Stockholm, Liber, 2015Compulsory
- Giota, J., Lundborg, O., & Emanuelsson, I., Special Education in Comprehensive Schools: Extent, Forms and Effects, Part of: Scandinavian journal of educational research: a quarterly journal, publishing original papers from fields of study within the area of education, vol. 53, no. 6, 2009, p. 557–578Compulsory
- Göransson, Kerstin, Speciella yrken?: specialpedagogers och speciallärares arbete och utbildning: en enkätstudie, Karlstad, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, Institutionen för pedagogiska studier, Karlstads universitet, 2015Compulsory
- Haug, Peder; Egelund, Niels; Persson, Bengt, Inkluderande pedagogik i skandinaviskt perspektiv, 1. uppl., Stockholm, Liber, 2006Compulsory
- Jahnukainen, Markku, Different Strategies, Different Outcomes? The History and Trends of the Inclusive and Special Education in Alberta (Canada) and in Finland, Scandinavian Journal of Educational Research, 55 (5), 2011Compulsory
- Norwich, Brahm, Changing policy and legislation and its effects on inclusive and special education: a perspective from England, British Journal of Special Education, 41(4), 2014Compulsory
- Problembarnets århundrade: normalitet, expertis och visionen om framsteg, Lund, Studentlitteratur, 2003Compulsory
- Theorising special education, London, Routledge, 1998Compulsory
- Gerrbo, Ingemar, Idén om en skola för alla och specialpedagogisk organisering i praktiken, Göteborg, Acta Universitatis Gothoburgensis, 2012
* Compulsory