Clinical Pedagogics
4.5 credits
Reading list, Master's level, 3LG017
Main group 1
- Alm, Per, Hög eller låg evidens: Vad betyder det? Tankar om riktlinjer för logopediskt arbete inom stamning och andra diagnoser, Logopednytt, (4), 2015Compulsory
- Bergan, C., Motor learning principles and voice pedagogy: theory and practice, Journal of Singing, vol. 66, no. 4, 2010Compulsory
- Bovend-Eerdt, T.J.H., Botell, R.E., & Wade, D.T., Writing SMART rehabilitation goals and achieving goal attainment scaling: a practical guide, Clinical Rehabilitation. 2009(23), 2009Compulsory
- Heja - Skolverkets kunskapskrav, Institutionen för neurovetenskapCompulsory
- Iwarsson, J., Facilitating behavioral learning and habit change in voice therapy-theoretic premises and practical strategies, LOGOPEDICS PHONIATRICS VOCOLOGY, vol. 40, no. 4, 2015Compulsory
- - Webbaserat material: Skollagen, LGR11, Vägledning för elevhälsan, skolan- och särskolans styrdokument, stödmaterial, Institutionen för neurovetenskapCompulsory
- Jakobsson Lund, A., 100 sidor om konsten att sätta SMARTa mål och nå dem, Stockholm: Redaktionen, 2008
- Karlsson, Peter, Beteendestöd i vardagen: handbok i tillämpad beteendeanalys, 1. utg., Stockholm, Natur & kultur, 2010
- Klingberg, Torkel, Hjärna, gener & jävlar anamma: hur barn lär, Första utgåvan, 2016
- Michie, Susan; Atkins, Lou; West, Robert, The behaviour change wheel: a guide to designing Interventions, [UK], Silverback, 2014
* Compulsory