Special Needs Education for Preschool Class and Primary School, Years 1-3
7.5 credits
Reading list, Bachelor's level, 4PE215
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Sjölund, Anna et al., Autism och ADHD i skolan: handbok i tydliggörande pedagogik, Första utgåvan, Stockholm, Natur & Kultur, [2017]Compulsory
- Björnström, Markus, Värt att veta om dyskalkyli, 1. uppl., Stockholm, Natur & kultur, 2012Compulsory
- Carlsson Kendall, Gunilla, Elever med neuropsykiatriska svårigheter: vad gör vi och varför?, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2015Compulsory
- Eriksson, Ida; Halvarsson, Helena, Arbeta med språkstörning i förskola och skola, Härnösand, Specialpedagogiska skolmyndigheten, 2015Compulsory
- Jakobsson, Inga-Lill; Nilsson, Inger, Specialpedagogik och funktionsvariationer: att möta barn och unga med funktionsnedsättningar i en utvecklande lärmiljö, Andra utgåvan, omarbetad utgåva, [Stockholm], Natur & Kultur, [2019]Compulsory
- Levlin, Maria, Lässvårigheter, språklig förmåga och skolresultat i tidiga skolår: en undersökning av 44 elever i årskurs 2 till 3, Umeå, Institutionen för språkstudier, Umeå universitet, 2014Compulsory
- Nilholm, Claes, En inkluderande skola - möjligheter, hinder och dilemman, Studentlitteratur AB, 2018Compulsory
- Roos, Helena, The meaning(s) of inclusion in mathematics in student talk: inclusion as a topic when students talk about learning and teaching in mathematics, Växjö, Linnaeus University Press, 2019Compulsory
- Tjernberg, Catharina, Framgångsfaktorer i läs- och skrivlärande: en praxisorienterad studie med utgångspunkt i skolpraktiken, Stockholm, Specialpedagogiska institutionen, Stockholms universitet, 2013Compulsory
* Compulsory