Computer-Assisted Language Learning: Theory and Practice
7.5 credits
Reading list, Bachelor's level, 9LF054
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Diaz, Patricia, Arbeta formativt med digitala verktyg, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2014Compulsory
- Edvardsson, Jenny; Godhe, Anna-Lena; Magnusson, Petra, Digitalisering, literacy och multimodalitet, Upplaga 1, 2018Compulsory
- Smith, Steve; Conti, Gianfranco, The language teacher toolkit, 2016Compulsory
- Kvarnsell, Helena; Isaksson, Christer, Vi får det att funka!: framgångsrika exempel på IT i skolan, Stockholm, Ekerlids, 2016Compulsory
- Kempe, Anna-Lena; Selander, Staffan, Design för lärande, 2. uppl., Stockholm, Norstedt, 2010
- Diaz, Patricia, Webben i undervisningen: digitala verktyg och sociala medier för lärande, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2012
- Svensson, Patrik, Språkutbildning i en digital värld: informationsteknik, kommunikation och lärande, Stockholm, Norstedts akademiska förlag, 2008
- Säljö, Roger, Lärande och kulturella redskap: om lärprocesser och det kollektiva minnet, Stockholm, Norstedts akademiska förlag, 2005
- Tornberg, Ulrika, Språkdidaktik, 6 uppl., Gleerups Utbildning AB, 2020
* Compulsory