Swedish as a Second Language and Multilingualism in Preschool
7.5 credits
Reading list, Bachelor's level, 4PE241
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Cekaite, Asta; Evaldsson, Ann-Carita, Stance and footing in multilingual play: Rescaling practices and heritage language use in a Swedish preschool, Part of: Journal of pragmatics: an interdisciplinary quarterly of language studies, vol. Volume 144, 2019, p. 127–140Compulsory
- García, Ofelia; Li, Wei, Translanguaging: flerspråkighet som resurs i lärandet, Första utgåvan, Stockholm, Natur & kultur, [2018]Compulsory
- Kultti, Anne, Flerspråkiga barns villkor i förskolan: lärande av och på ett andra språk, 1. uppl., Stockholm, Liber, 2014Compulsory
- Martín-Bylund, Anna, Towards a minor bilingualism: exploring variations of language and literacy in early childhood education, Linköping, Linköping University, Department of Social and Welfare Studies, 2017Compulsory
- Sandvik, Margareth; Spurkland, Marit, Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan, 2., [bearb.] uppl., Lund, Studentlitteratur, 2015Compulsory
- Skaremyr, Ellinor, Nyanlända barns deltagande i språkliga händelser i förskolan, Karlstad, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap, Pedagogiskt arbete, Karlstads universitet, 2014Compulsory
- Björk-Willén, Polly, Svenska som andraspråk i förskolan, Första utgåvan, [Stockholm], Natur & Kultur, [2018]Compulsory
* Compulsory