Follow-up and Analysis of Learning and Development, Preschool Teachers
7.5 credits
Reading list, Master's level, 4PE252
Main group 1
- Castillo, Daniel; Ivarsson Westerberg, Anders, Ängsliga byråkrater eller professionella pragmatiker?: administrativa effekter av statens indirekta styrning av kommunerna, Huddinge, Södertörns högskola, 2019Compulsory
- Doverborg, Elisabet; Pramling Samuelsson, Ingrid, Att förstå barns tankar: kommunikationens betydelse, 4., [rev.] uppl., Stockholm, Liber, 2012Compulsory
- Eidevald, Christian, Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan: hallå, hur gör man?, 2 uppl., Liber, 2017Compulsory
- Löfdahl Hultman, Annica; Ribaeus, Katarina, Förskollärarens metod och vetenskapsteori, Andra upplagan, Stockholm, Liber, [2021]Compulsory
- Håkansson, Jan, Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem: strategier och metoder, Andra upplagan, [Lund], Studentlitteratur, [2017]Compulsory
- Lindgren, Anne-Li, Etik, integritet och dokumentation i förskolan, Andra upplagan, Malmö, Gleerups, [2020]Compulsory
- Svenning, Bente, Vad berättas om mig?: barns rättigheter och möjligheter till inflytande i förskolans dokumentation, Lund, Studentlitteratur, 2011Compulsory
- Ståhle, Ylva; Waermö, Mimmi; Lindberg, Viveca, Att utveckla forskningsbaserad undervisning: analyser, utmaningar och exempel, Första utgåvan, [Stockholm], Natur & Kultur, [2019]Compulsory
* Compulsory