Special Needs Education for Preschool Class and Primary School, Years 1-3
7.5 credits
Reading list, Bachelor's level, 4PE215
A revised version of the reading list is available.
Main group 1
- Björnström, Markus, Värt att veta om dyskalkyli, 1. uppl., Stockholm, Natur & kultur, 2012Compulsory
- Carlsson Kendall, Gunilla, Elever med neuropsykiatriska svårigheter: vad gör vi och varför?, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2015Compulsory
- Ekelund, Tove, Om dyslexi, Upplaga 1, Lund, Studentlitteratur, [2021]Compulsory
- Eriksson, I. et al., Arbeta med språkstörning i förskola och skola, Stockholm: Specialpedagogiska skolmyndigheten, 2018Compulsory
- Jakobsson, Inga-Lill; Nilsson, Inger, Specialpedagogik och funktionsvariationer: att möta barn och unga med funktionsnedsättningar i en utvecklande lärmiljö, Andra utgåvan, omarbetad utgåva, [Stockholm], Natur & Kultur, [2019]Compulsory
- Nilholm, Claes, En inkluderande skola - möjligheter, hinder och dilemman, Studentlitteratur AB, 2018Compulsory
- Sjöberg, Gunnar, Om det inte är dyskalkyli - vad är det då?: en multimetodstudie av eleven i matematikproblem ur ett longitudinellt perspektiv, Umeå, Umeå universitet, 2006Compulsory
- Sjölund, Anna et al., Autism och ADHD i skolan: handbok i tydliggörande pedagogik, Första utgåvan, Stockholm, Natur & Kultur, [2017]Compulsory
* Compulsory