Speech Pathology in Language, Reading and Numeracy Disorders
10.5 credits
Reading list, Bachelor's level, 3LG043
Main group 1
- Høien, Torleiv; Lundberg, Ingvar, Dyslexi: från teori till praktik, 2., [uppdaterade och omarb.] utg., Stockholm, Natur & kultur, 2013Compulsory
- Kliniska riktlinjer för logopedisk utredning av läs-och skrivsvårigheter, Svenska Logopedförbundet, 2017Compulsory
- Dyslexi hos barn och ungdomar: tester och insatser ; en systematisk litteraturöversikt, Stockholm, Statens beredning för medicinsk utvärdering (SBU), 2014Compulsory
- Salameh, Eva-Kristina; Nettelbladt, Ulrika, Språkutveckling och språkstörning hos barn: Del 3 Flerspråkighet - utveckling och svårigheter, Upplaga 1, Lund, Studentlitteratur, [2018]Compulsory
- Paul, Rhea; Norbury, Courtenay; Gosse, Carolyn, Language disorders from infancy through adolescence: listening, speaking, reading, writing, and communicating, Fifth edition., St. Louis, Missouri, Elsevier, [2018]Compulsory
- Castles, A; Rastle, K; Nation, K, Ending the reading wars: Reading acquisition from novice to expert. Psychological Science in the Public Interest, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap, 2018, https:/
/ Compulsoryjournals.sagepub.com/ doi/ pdf/ 10.1177/ 1529100618772271?fbclid=IwAR2IDQ0hdXdUqggfoidOP0Q_qB4Y205MZMimLviaeLMeY863GUzD6B2926Y& - Snowling, M.J, The Science of Reading (2nd Edition)., Wiley Global Research (STMS), 2022, https:/
/ Compulsorybookshelf.vitalsource.com/ books/ 9781119705130 - Koernes et al, The neurobiology of dyslexia, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap, 2019Compulsory
Other compulsory literature
Additional scientific articles may be added via the learning platform.
Main group 2
- Björnström, Markus, Värt att veta om dyskalkyli, 1. uppl., Stockholm, Natur & kultur, 2012
- Elliott, Julian; Grigorenko, Elena L., The dyslexia debate, New York, NY, Cambridge University Press, 2014
- Eklöf, Erica; Kristensson, Johanna, Alternativa lärverktyg - digitalt stöd för elevens språk-, läs- och skrivutveckling, Natur & kultur, 2017
- Richlan, F, The Functional Neuroanatomy of Developmental Dyslexia Across Languages and Writing Systems., Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap, 2020, https:/
/ www.frontiersin.org/ articles/ 10.3389/ fpsyg.2020.00155/ full
* Compulsory