Educational Assessment: Contemporary Research Perspectives
7.5 credits
Reading list, Master's level, 9LF087
Courseliterature
Mandatory literature
- Erickson, Gudrun, Att bedöma språklig kompetens. Rapporter från projektet Nationella prov i främmande språk, 2018Compulsory
- Borger, Linda, Assessing interactional skills in a paired speaking test: Raters' interpretation of the construct, Part of: Apples: applied language studies., vol. 13, no. 1, 2019, p. 151–174Compulsory
- Erickson, Gudrun; Österberg, Rakel; Bardel, Camilla, Lärares synpunkter på ämnet Moderna språk: en rapport från projektet TAL, Part of: Lingua, vol. 2, 2018, p. 8–12Compulsory
- Figueras, Neus, Developing and using tasks for the assessment of speaking, Part of: Apples: applied language studies., vol. 13, no. 1, 2019, p. 133–149Compulsory
- Gemensam europeisk referensram för språk: lärande, undervisning och bedömning, Stockholm, Skolverket, 2009Compulsory
- Håkansson Ramberg, M; Pålsson Gröndahl, Karina, Elevanpassad feedback, Skolverket, 2019Compulsory
- Wiliam, Dylan; Leahy, Siobhán, Handbok i formativ bedömning: strategier och praktiska tekniker, 1. utg., Stockholm, Natur & kultur, 2015Compulsory
- Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment: Companion volume, Council of Europe, 2020, Länk till textenCompulsory
* Compulsory