Sensory Evaluation and Product Development
15 credits
Reading list, Bachelor's level, 2HK080
Main group 1
- Fuller, Gordon W., New Food Product Development: From Concept to Marketplace., 3rd ed., Hoboken, CRC Press, 2011
- Gustafsson, Inga-Britt, Sensorik och marknadsföring, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2014
- Stone, Herbert; Bleibaum, Rebecca N.; Thomas, Heather A., Sensory evaluation practices, Fifth edition, Amsterdam, Academic Press, 2020
- Backman, Jarl, Rapporter och uppsatser, 3., [rev.] uppl., Lund, Studentlitteratur, 2016
- Ejlertsson, Göran, Statistik för hälsovetenskaperna, Tredje upplagan, Lund, Studentlitteratur, [2019]
- Eliasson, Annika, Kvantitativ metod från början, Fjärde upplagan, Lund, Studentlitteratur, [2018]
- Nylander, Annica et al., Livsmedelsvetenskap, 2., [rev. och uppdaterade] uppl., Lund, Studentlitteratur, 2014