Difficulties with and Assessment of Children's and Students' Language, Writing and Reading Development
7.5 credits
Reading list, Master's level, 4PE162
Main group 1
- Chrystal, Judith-Ann; Ekvall, Ulla, Starka sidor hos en "svag" nybörjarskribent, Part of: Barn läser och skriver: specialpedagogiska perspektiv, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2009, p. s. 233–248Compulsory
- Folkeryd, J.W., Hjärtan, hjul och himlakroppar: Innehåll i elevers sakprosatexter på lågstadiet, Part of: Mångfaldens möjligheter: litteratur- och språkdidaktik i Norden, Göteborg, Nationella nätverket för svenska med didaktisk inriktning (SMDI), 2014Compulsory
- Folkeryd W, Jenny, Bedömning av läsförståelse, Part of: Läsundervisningens grunder, 1. uppl., Malmö, Gleerups, 2016Compulsory
- Frylmark, Astrid, Logodpedutredning av skolbarn, Part of: Barn läser och skriver: specialpedagogiska perspektiv, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2009Compulsory
- Jakobsson, Inga-Lill; Nilsson, Inger, Specialpedagogik och funktionsvariationer: att möta barn och unga med funktionsnedsättningar i en utvecklande lärmiljö, Andra utgåvan, omarbetad utgåva, [Stockholm], Natur & Kultur, [2019]Compulsory
- Lindberg, I., Bedömning av skolrelaterat ordförråd, Part of: Symposium 2006: bedömning, flerspråkighet och och lärande, Stockholm, HLS förlag : Nationellt centrum för sfi och svenska som andraspråk : Förlagssystem, 2007, p. 83–107Compulsory
- Börtzell-Szuch, Diana von; Vuorenpää, Sari, Läs- och skrivundervisning utifrån elevers varierade behov, Första upplagan, Malmö, Gleerups, [2022]Compulsory
- Norén (red.), Sofia, Lära barn att läsa: vägen från fonologisk medvetenhet till god läsförståelse, Stockholm: LegiLexi, 2022, Finns tillgänglig som pdfCompulsory
* Compulsory