Ansök nu om ett sommarjobb i en forskningsintensiv miljö

Sommaren 2022 erbjuder SweDeliver masterstudenter i slutfasen av sin utbildning möjlighet till en 6 veckors forskningspraktikplats hos en av våra 16 industripartners med placering i Sverige, Finland, Danmark eller Belgien. Välkommen med din ansökan senast 28 februari.

(Bild borttagen) Ansök senast 28 februari till sommarens bästa forskningspraktik

SweDeliver är ett tvärvetenskapligt samarbete mellan akademi och industri med ekonomiskt stöd från Vinnova i syfte att överkomma de utmaningar som omger läkemedelstillförsel. Farmaceutiska fakulteten vid Uppsala universitet är centrumets akademiska nav, och våra 16 industripartners bidrar med expertis, forskningsinfrastrukturer och industriella perspektiv och behov inom våra tre huvudforskningsområden - parenteral, oral och pulmonär administration - inom Centrum.

Nu letar vi efter högt motiverade studenter i slutfasen av sin utbildning för att bedriva forskningsprojekt med våra industripartners. Sommarprojekten kommer att kopplas till en 6-veckors forskningspraktikplats med en av våra 16 industripartners som är placerade i Sverige, Finland, Danmark och Belgien.

Som praktikant erhåller du full lön. Du får uppleva forskning vid frontlinjen inom läkemedelstillförsel i toppmoderna miljöer och av avgörande betydelse för människors hälsa. Vi förväntar oss att du är engagerad, redo att arbeta hårt arbetande och ge ditt yttersta för att lära dig och bidra till världsledande forskning inom läkemedelsadministration!

DIN ANSÖKAN SKA INNEHÅLLA

• CV och meritförteckning
  • Personligt brev som motiverar varför just du är en av våra blivande sommarstudenter
  • Dina tre förstahandsval bland våra industripartners där du vill göra din praktik och en motivering till dina val

Vi välkomnar ansökningar från apotekare, ingenjörer samt studenter i medicin och biomedicin med behörighet att arbeta i Sverige, Skandinavien eller Belgien!

Skicka in din ansökan till Pernilla.larsson@farmaci.uu.se (ange ämne: SweDeliver sommarstudent) senast 28 februari 2022.

MER INFORMATION

FAKTA

• SweDeliver är ett nationellt kompetenscentrum inom läkemedelstillförsel.
  • Med Uppsala universitets farmaceutiska fakultet som akademiskt nav och 16 industripartners bedriver SweDeliver forskning om parenteral, oral och pulmonär läkemedelstillförsel.

(Bild borttagen) Christel Bergström
Centrumledare, SweDeliver