Stort intresse för konferens om bostadssegregation och områdesutveckling

Det var fullt hus på Urban Labs konferens om bostadssegregation och områdesutveckling på Medelhavsmuseet i Stockholm 9 november. Urban Labs forskare presenterade sin senaste forskning om orsaker till och konsekvenser av bostadssegregation och områdesutveckling och hur man kan förbättra situationen för invånarna i områden med en mindre positiv utveckling.

Interiör från Medelhavsmuseet med vackra färger på vägarna, pelare och ett glastak som släpper in ljus.

Interiörbild från Medelhavsmuseet. Foto: Medelhavsmuseet

I och med det stora intresset för konferensen - många som ville delta fick inte plats - så kommer Urban Lab att arrangera fler event på liknande teman framgent. Mer information om dessa arrangemang kommer att läggas ut här på hemsidan.