Öppna föreläsningar med flera av hedersdoktorerna

Bildtext

Fredagen den 25 maj kan man höra bland annat Jane Goodall och James Watson i Universitetshuset. Biljetterna till panelsamtalet med Kofi Annan är slut, men ytterligare sex av de fjorton hedersdoktorerna till Linnés minne ger öppna föreläsningar i Universitetshuset. Dessa föreläsningar kräver ingen biljett eller förhandsanmälan.

Under förmiddagen fredagen den 25 maj föreläser rymdforskaren Michel Mayor, DNA-spiralens upptäckare James Watson, cancerforskaren Robert A. Weinberg och Elinor Ostrom, som bland annat bidragit med viktig samhällsvetenskaplig teoribildning som kan tillämpas på miljöområdet.
Förmiddagspasset avlutas med en föreläsning av schimpansforskaren Jane Goodall. På eftermiddagen hålls ytterligare en föreläsning med Kardinal Walter Kasper, som kommer att tala om religion och mänsklighetens framtid.

För mer information om plats och tider, se pressmeddelandet.