Webbinarium om stipendiet för Erasmuspraktik utanför EU

• Webbsida
  • Arrangör: Enheten för internationell mobilitet
  • Kontaktperson: Zeinab Jeddi

Överväger du att samla in data för ett examensarbete utomlands? Är du intresserad av att genomföra praktik på ett företag, en organisation eller ett universitet utanför EU?

Stipendiet för Erasmuspraktik är en möjlighet för studenter att finansiera ett examenarbete eller genomgöra en praktik, fältstudie eller någon annan form av studierelaterad aktivitet i 2–12 månader på ett företag, en organisation eller ett universitet utanför EU.

Torsdagen den 10 oktober håller enheten för internationell mobilitet vid avdelningen för internationalisering ett webbinarium om Erasmuspraktik utanför EU. Under webbinariet går vi igenom grunderna som behörighetskrav och hur man ansöker. Webbinariet hålls på Zoom och kommer att vara på engelska.

Om du är intresserad av att delta kan du registrera dig via denna länk.

Webbinariet följs av ett Zoom drop-in mellan kl. 13:00–14:00. Vid Zoom drop-in kan du fortsätta ställa dina frågor om stipendiet för Erasmuspraktik. Observera att det är olika länkar till webbinariet och drop-in.