KarriärTisdag: Ett attraktivt CV och brev – hur?

• Datum: 24 september 2024, kl. 12.15–13.00
  • Plats: Digitalt evenemang
  • Typ: Seminarium
  • Webbsida
  • Arrangör: UU Karriär
  • Kontaktperson: UU Karriär

Funderar du på hur du kan formulera ditt CV och brev inför en jobbansökan? Här är ett webbinarium där UU Karriär ger dig grunderna.

Hur sticker du ut i ansökningsmängden och vad letar egentligen arbetsgivare efter i dina ansökningshandlingar? Hur kan du anpassa ditt CV för att bli läst av människor såväl som robotar? Hur kan du presentera dina styrkor?

Nu är det dags för vårt uppskattade CV och brev-webbinarium. Vi sätter fokus på hur du ska strukturera och skriva ett CV och ansökningsbrev för att få potentiella arbetsgivare att fastna för just dig. Efter webbinariet bör du ha fått alla nödvändiga verktyg för optimala ansökningshandlingar.

Målgrupp

Ett skräddarsytt webbinarium för dig som är UU student och som söker deltids-, heltids- eller sommarjobb.

Karriärlärande - målet med webbinariet

• Grundläggande CV-tips
  • Trender inom CV skrivande
  • Verktyg för att presentera dig själv för en arbetsgivare

Efter du har deltagit på detta seminarium är du välkommen att boka en individuell CV handledning med oss på UU Karriär. Vårt mål är att öka dina chanser att komma på intervju och få ditt drömjobb!