Att undervisa om Förintelsen och andra folkmord
7,5 hp
Litteraturlista, Avancerad nivå, 5HG014
Det finns en senare version av litteraturlistan.
Huvudgrupp 1
- Adorno, Th. W., Education after Auschwitz, Ingår i: Never again!: the Holocaust's challenge for educators. Including the first English translation of Theodor W. Adorno's famous essay: "Education after Auschwitz", Hamburg, Krämer, 1997Obligatorisk
- Ambrosewicz-Jakobs, Jolanta, Why should we teach about the Holocaust?, Cracow, Jagiellonian University, 2005Obligatorisk (ss. 17–42, 82–93.)
- Beorn, W. W., Perpetrators, Presidents, and profiteers: Teaching Genocide Prevention and Response through Classroom Simulation, Ingår i: Politics and governance, vol. 47, nr. 4, 2012, s. 821–841Obligatorisk
- Desiatov, D., The Methodological Principles of Genocide Teaching in the School Course of History, Ingår i: Region Formation and Development Studies, vol. 18, nr. 1, 2016, s. 43–50Obligatorisk
- Glanz, J., Ten suggestions for teaching the Holocaust, Ingår i: The history teacher, vol. 32, nr. 4, 1999, s. 547–556Obligatorisk
- Hirsch, Marianne.; Kacandes, Irene, Teaching the representation of the Holocaust, New York, N.Y., Modern Language Association of America, 2004Obligatorisk
- Lang, Berel, Six Questions on (or about) Holocaust Denial, Ingår i: History and theory: studies in the philosophy of history, vol. 49, nr. 2, 2010, s. 157–168Obligatorisk
- Milton, S., Images of the Holocaust, Ingår i: Holocaust and genocide studies: an international journal, vol. 1, nr. 1, 1986, s. 27–61Obligatorisk
- Mirga-Kruszelnicka, Anna; Acuña C., Esteban; Trojański, Piotr, Education for Remembrance of the Roma Genocide: Scholarship, Commemoration and the Role of Youth, LIBRON, 2015, Education for Remembrance of the Roma Genocide: Scholarship, Commemoration and the Role of YouthObligatorisk
- Polak, K., Teaching about the genocide of the Roma and Sinti during the Holocaust: chances and challenges in Europe today, Ingår i: Intercultural education., vol. 24, nr. 1-2, 2013, s. 79–92Obligatorisk
- Rwafa, U., Film representations of the Rwandan Genocide, Ingår i: African identities, vol. 8, nr. 4, 2010, s. 389–408Obligatorisk
- Staub, E., The Roots and Prevention of Genocide and Related Mass Violence, Ingår i: Zygon: journal of religion & science, vol. 47, nr. 4, 2012, s. 821–841Obligatorisk
- Totten, Samuel, Teaching about genocide: issues, approaches, and resources, Greenwich, Conn., Information Age Pub., c2004Obligatorisk
- Totten, Samuel; Bartrop, Paul R.; Jacobs, Steven L., Teaching about the Holocaust: essays by college teachers, Westport, CT, Praeger, 2004Obligatorisk
- Totten, Samuel; Feinberg, Stephen, Teaching and studying the Holocaust, Boston, Allyn and Bacon, cop. 2001Obligatorisk
- Eaglestone, Robert; Langford, Barry, Teaching holocaust literature and film, Basingstoke, Palgrave Macmillan, 2008Obligatorisk
- Teaching the Holocaust: educational dimensions, principles and practice, New York, Continuum, 2000Obligatorisk
- Weiss-Wendt, A., Problems in Comparative Genocide Scholarship, Ingår i: The historiography of genocide, Basingstoke [England], Palgrave Macmillan, 2008, s. 42–71Obligatorisk
* Obligatorisk
Kursplan
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2024
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2023
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2022
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2018
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2014
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2013, version 2
- Kursplan giltig från och med vårterminen 2013, version 1
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2011
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2010