Marknadsföring och organisering - grupp och individ
15 hp
Litteraturlista, Grundnivå, 2FE211
Det finns en senare version av litteraturlistan.
Huvudgrupp 1
- Robbins, Stephen P.; Judge, Timothy A.; Campbell, Timothy T., Organizational behaviour, Second edition., New York, Pearson, 2017Obligatorisk (Seanste upplagan gäller alltid.)
- Schiffman, Leon G.; Wisenblit, Joseph, Consumer behavior, Eleventh edition., Boston, Pearson, [2015]Obligatorisk (Senaste upplaga gäller alltid.)
Böcker för kursens frivilliga VG-spår
- Perlow, Leslie A., Finding time: how corporations, individuals, and families can benefit from new work practices, Ithaca, NY ;a London, ILR Press, 1997 (Senaste upplagan gäller alltid.)
- Underhill, Paco, Why we buy: the science of shopping, Updated and rev., New York, Simon & Schuster, 2009 (Senaste upplagan gäller alltid.)
Referenslitteratur
- Eriksson, Lars Torsten; Wiedersheim-Paul, Finn, Att utreda, forska och rapportera, 10. uppl., Stockholm, Liber, 2014 (Senaste upplagan gäller alltid.)
- Strömquist, Siv, Uppsatshandboken: råd och regler för utformningen av examensarbeten och vetenskapliga uppsatser, 6., [utök., uppdaterade och förtydligade] uppl., Uppsala, Hallgren & Fallgren, 2014 (Senaste upplagan gäller alltid.)
* Obligatorisk