Speldesign 1 - introduktion
15 hp
Litteraturlista, Grundnivå, 5SD065
Huvudgrupp 1
- Adams, Ernest., Fundamentals of game design, 2. ed., Berkeley, Calif., New Riders, cop. 2010Obligatorisk (Senare version är rekommenderade.)
- Hunicke, Robin; LeBlanc, Marc; Zubek, Robert, MDA: A Formal Approach to Game Design and Game Research, Ingår i: Proceedings, Menlo Park, Calif., AAAI Press, 2004Obligatorisk
- Gingold, Chaim, What WarioWare can teach us about Game Design, Institutionen för speldesign, 2005, Game Studies: the international journal of computer game researchObligatorisk
- Anthropy, Anna, Game Design Vocabulary: Exploring the Foundational Principles Behind Good Game Design, 2014Obligatorisk
- Neuman, William Lawrence, Social research methods: qualitative and quantitative approaches, 7. ed., Harlow, Essex, Pearson, 2014Obligatorisk
- The Art of Game Design, 3rd Edition, uuuu-uuuuObligatorisk
* Obligatorisk
Kursplan
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2022, version 2
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2022, version 1
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2021
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2020
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2018
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2016, version 3
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2016, version 2
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2016, version 1