Dokumentera, följa upp, utvärdera och utveckla förskolans kvalitet - systematiskt kvalitetsarbete (uppdragsutbildning)
7,5 hp
Litteraturlista, Grundnivå, 8PE074
Huvudgrupp 1
- Aronsson, Lena, Neuropedagogik i förskolan: Varför och hur?, Första utgåvan, Stockholm, Natur & Kultur, [2021]
- Eidevald, Christian, Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan: hallå, hur gör man?, 2 uppl., Liber, 2017
- Göthson, Harold; Hvit Lindstrand, Sara; McConnachie, Malin, Förskolan som demokratisk mötesplats, Första utgåvan, Stockholm, Natur & Kultur, [2021]
- Katz, Steven; Ain Dack, Lisa, Professionsutveckling och kollegialt lärande: framgångsstrategier och utvecklande motstånd, Första utgåvan, 2017
- Lindgren, Anne-Li, Etik, integritet och dokumentation i förskolan, 1. uppl., Malmö, Gleerups, 2016
Dessutom tillkommer ca 200 sidor enligt lärares anvisningar.
Kurslitteraturens omfattning ryms inom ramen för de riktlinjer som utarbetats i enlighet med Studentkåren. För en kurs på 7.5 hp rekommenderas det totala sidantalet ej överstiga 1000 s