Introduktion till marknadsföring och organisering
15 hp
Litteraturlista, Grundnivå, 2FE158
Det finns en senare version av litteraturlistan.
Huvudgrupp 1
Kommentar
Förutom nedanstående kurslitteratur används även relevanta forskningsartiklar, fallbeskrivningar och annat material som hålls tillgängligt via kursens webbplats eller Uppsala universitetsbiblioteks databaser
- Axelsson, Björn; Agndal, Henrik, Professionell marknadsföring, 4 uppl., Studentlitteratur AB, 2019Obligatorisk
- Brunsson, Karin; Brunsson, Nils, Beslut, 1. uppl., Stockholm, Liber, 2014Obligatorisk
- Engwall, Lars, Fenomenet företagsekonomi - En introduktion till ämnet, Studentlitteratur AB, 2020Obligatorisk
- Forssell, Anders; Ivarsson Westerberg, A., Organisation från grunden, Liber, 2007Obligatorisk
- IMO - Urval av kapitel från av: Kotler, Philip, Armstrong, Gary, & Parment, Anders (2022) Marknadsföring: Teori och tillämpningar, (3:e utgåvan, Harlow: Pearson Education Ltd). Företagsekonomiska institutionen, Uppsala universitet.Obligatorisk (Denna specialutgåva för IMO görs tillgänglig (att köpa/
hyra) som digital utgåva direkt från Pearsons hemsida. Observera att originalutgåvan av boken fungerar lika bra.) - Relevanta artiklar, praktikfall och annan litteratur föreslagen och tillhandahållen av kurskollegiet, Företagsekonomiska institutionenObligatorisk
* Obligatorisk