Marknad och organisation 2021/2022 (15 hp)
HT21, Blandad tid, 50 %, Distans
Startdatum: 30 augusti 2021
Slutdatum: 16 januari 2022
Sista ansökningsdatum: 15 april 2021
Anmälningskod: UU-21024 Anmälan
Undervisningsspråk: Svenska
Studieort: Flexibel
Urval: Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)
Uppläggning för distanskurs: Kursen är webbaserad och bygger på självstudier. Kursen innehåller inga sammankomster förutom eventuell skriftlig tentamen. Examinationen sker löpande i form av exempelvis hemskrivningar, arbetsuppgifter, grupparbeten och datoriserade prov. Kommunikation mellan deltagare och lärare sker i huvudsak via kursens webbplats och eventuella elektroniska konferenser. Detta förutsätter att deltagarna har tillgång till internetansluten dator samt eventuell kringutrustning enligt instruktion på kurswebbplatsen.
VT22, Blandad tid, 50 %, Distans
Startdatum: 17 januari 2022
Slutdatum: 5 juni 2022
Sista ansökningsdatum: 15 oktober 2021
Anmälningskod: UU-71024 Anmälan
Undervisningsspråk: Svenska
Studieort: Flexibel
Urval: Betyg (60 %) - Högskoleprov (40 %)
Uppläggning för distanskurs: Kursen är webbaserad och bygger på självstudier. Kursen innehåller inga sammankomster förutom eventuell skriftlig tentamen. Examinationen sker löpande i form av exempelvis hemskrivningar, arbetsuppgifter, grupparbeten och datoriserade prov. Kommunikation mellan deltagare och lärare sker i huvudsak via kursens webbplats och eventuella elektroniska konferenser. Detta förutsätter att deltagarna har tillgång till internetansluten dator samt eventuell kringutrustning enligt instruktion på kurswebbplatsen.
Behörighet: Grundläggande behörighet
Avgifter: Du som inte är medborgare i ett EU-/EES-land eller Schweiz måste betala anmälnings- och studieavgift.
Läs mer om avgifter och stipendier.
Anmälningsavgift: 900 kr
Studieavgift, första inbetalningen: 22500 kr
Studieavgift, totalt: 22500 kr
Anmärkning: Kursen får ej sökas av studerande på Ekonomprogrammet i Uppsala.
Om kursen
Inom marknadsföring behandlas konsument, tjänstemarknader och industriella marknader. Inom organisation behandlas grundläggande frågor om bland annat arbetsdelning och samordning och de styrproblem som uppstår när organisationer växer, organisatorisk förändring och organisatoriskt lärande.
Kurserna Marknad och organisation 15 hp samt Ekonomi, redovisning och analys 15 hp motsvarar tillsammans A-nivån i företagsekonomi.
Mer information
Kursplan med litteraturlista
För varje kurs finns en formell kursplan. Den innehåller kursens benämning, omfattning och syfte. I kursplanen får man också upplysningar om huvudsakligt innehåll, kurslitteratur och hur examination går till.
Studentportalen
Studentportalen ger inloggade studenter tillgång till kurs- och programsidor, studieresultat, studieintyg, kårinformation med mer. För att kunna logga in krävs att du skaffar ett studentkonto. Kurs- och programsidor i Studentportalen går också att se utan inloggning här. Sidorna innehåller basinformation samt de funktioner som institutionerna har valt att göra synliga.
Kontakt
Företagsekonomiska institutionen
Ekonomikum Kyrkogårdsgatan 10, entrance C
Box 513, 751 20 UPPSALA
Telefon: 018-471 1976
Fax: 018-471 6810 Fax: 018-471 7218
E-post: info@fek.uu.se