Uppföljning och analys av lärande och utveckling, förskollärare
7,5 hp
Litteraturlista, Avancerad nivå, 4PE252
Kurslitteratur
- Castillo, Daniel; Ivarsson Westerberg, Anders, Ängsliga byråkrater eller professionella pragmatiker?: administrativa effekter av statens indirekta styrning av kommunerna, Huddinge, Södertörns högskola, 2019Obligatorisk
- Doverborg, Elisabet; Pramling Samuelsson, Ingrid, Att förstå barns tankar: kommunikationens betydelse, 4., [rev.] uppl., Stockholm, Liber, 2012Obligatorisk (Valda delar)
- Eidevald, Christian, Systematiska analyser för utvärdering och utveckling i förskolan: hallå, hur gör man?, 2 uppl., Liber, 2017Obligatorisk (Valda delar)
- Löfdahl Hultman, Annica; Ribaeus, Katarina, Förskollärarens metod och vetenskapsteori, Andra upplagan, Stockholm, Liber, [2021]Obligatorisk
- Håkansson, Jan, Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem: strategier och metoder, Andra upplagan, [Lund], Studentlitteratur, [2017]Obligatorisk
- Lindgren, Anne-Li, Etik, integritet och dokumentation i förskolan, Andra upplagan, Malmö, Gleerups, [2020]Obligatorisk
- Svenning, Bente, Vad berättas om mig?: barns rättigheter och möjligheter till inflytande i förskolans dokumentation, Lund, Studentlitteratur, 2011Obligatorisk
- Ståhle, Ylva; Waermö, Mimmi; Lindberg, Viveca, Att utveckla forskningsbaserad undervisning: analyser, utmaningar och exempel, Första utgåvan, [Stockholm], Natur & Kultur, [2019]Obligatorisk (Valda delar)
Dessutom tillkommer ca 250 sidor enligt lärares anvisningar.
Kurslitteraturen omfattar ca 1000 sidor för en kurs på 7,5 hp respektive ca 2000 sidor för en kurs på 15 hp.
* Obligatorisk