Hus D plan 1-3 på Campus Gotland

Planskisser och bilder på lokaler i D-huset (Betty Petterssons hus*) hittar du på denna sida.

* Betty Pettersson från Visby, var den första kvinnliga universitetsstudenten i Sverige när hon skrev in sig vid Uppsala universitet i början på 1870-talet.

D-huset plan 1

D-huset plan 1 bildobjekt

Bilder och mer information

Hjärtstartare och Första hjälpen

Hjärtstartare finns i anslutning till toaletter/matplats på bottenvåningen. Hjärtstartare finns även i B-huset (bakom receptionen), i E-huset innanför entrédörren till biblioteket, i F-huset (innanför entrén) samt i G-huset i trapphuset på plan 2.

Första hjälpen finns på detta plan, vid hjärtstartaren på bottenvåningen. Första hjälpen finns även i B-huset, bottenvåningen mittemot hissarna, samt i G-huset vid hjärtstartaren på plan 2.

Sal D13 - plan 1 - D-huset

Sal D13 ("ekolabbet") har 30 sittplatser. Projektor finns. Schema för sal D13 - ekologilabbet (TimeEdit) de närmaste 7 dagarna.

Salen används framförallt av universitetets program inom kulturvård (Byggnadsantikvarieprogrammet samt Föremålsantikvarieprogrammet) samt kurser inom biologi.

Särskilda säkerhetsföreskrifter gäller och dessa är anslagna på ett plakat på dörren mellan stora labb-salen (D13) och vestibulen/kapprummet. Frågor om rutiner och föreskrifter kring salen inklusive kemikalier ställs till Susanna Barros vid konstvetenskapliga institutionen, avdelningen för kulturvård.
Mer information på universitetets sidor om kemikaliehantering.

D13 bildobjekt

Läs- och matplatser - plan 1 - D-huset

Max 150 personer. Projektor finns.

Torget Campus Gotland bildobjekt

D-huset plan 2

Plan 2 D-huset bildobjekt

Sal D22 - plan 2 - D-huset

Sal D22 har 50 sittplatser. Det finns två 75-tums monitorer, två högtalare samt whiteboard. Bärbar dator kan anslutas via HDMI (adapter finns) och det finns också en möjlighet att koppla in ljud via analog ljudingång (3,5 mm-plugg).

D22 är en av salarna du även kan boka som student för t ex grupparbete.
Schema för D22 (TimeEdit) de 7 närmaste dagarna.

Sal D22 bildobjekt

Sal D23 - plan 2 - D-huset

Sal D23 har 20 sittplatser. Det finns en 75-tums monitor, två högtalare samt whiteboard. Bärbar dator kan anslutas via HDMI (adapter finns) och det finns också en möjlighet att koppla in ljud via analog ljudingång (3,5 mm-plugg).

D23 är en av salarna du även kan boka som student för t ex grupparbete.
Schema för D23 (TimeEdit) de närmaste 7 dagarna.

Sal D23 bildobjekt

Sal D24 (ALC-sal) - plan 2 - D-huset

Sal D24 har 40 sittplatser. Två 75-tums monitorer. D24 är en av salarna du även kan boka som student för t ex grupparbete.
Schema för D24 (TimeEdit) de 7 närmaste dagarna.

D24 är en så kallad ALC-sal (ALC = Active Learning Classroom) - en sal som är särskilt lämpad för kollaborativa lärandeformer och inte särskilt lämplig för föreläsningar eller längre genomgångar.

Förutom den tekniska utrustningen ovan, är salen utrustad med rullbara stolar, 8 runda bord och 4 flyttbara skrivtavlor.

D24 bildobjekt

Läsplatser - plan 2 - D-huset

Läsplatser D-huset bildobjekt

D-huset plan 3

D-huset plan 3 bildobjekt

På plan 3 finns lokaler för administrativ personal på Campus Gotland, bland annat för Avdelningen för administration och gemensam service.