Vetenskapliga tidskrifter

IBF driver två internationella vetenskapliga tidskrifter med fokus på bostadsforskning: Housing, Theory and Society och International Journal of Housing Policy.

Framsida tidskriften Housing, Theory and Society. Framsidan är grå med en orangetonad vy över Uppsala i mitten.

Housing,Theory and Society är en internationell vetenskaplig tidskrift som ges ut av förlaget Taylor & Francis på uppdrag av IBF. Redaktör för Housing,Theory and Society är Hannu Ruonavaara, professor i sociologi vid Åbo universitet.

Från början hette tidskriften Scandinavian Housing and Planning Research när den grundades 1984, men 1999 bytte den till sitt nuvarande namn.

Till tidskriftens webbplats

Framsida tidskriften International Journal of Housing Policy. Framsidan är grön med ett par stiliserade hus ton i ton.

International Journal for Housing Policy är en internationell vetenskaplig tidskrift med inriktning mot bostadspolitik som IBF samäger med flera andra institutioner i Europa. Tidskriften ges ut av förlaget Taylor & Francis. Övriga delägare är Delft University of Technology (Nederländerna), Heriot Watt University (Storbritannien), University of Glasgow (Storbritannien) och University of York (Storbritannien).

Till tidskriftens webbplats