Om institutionen för informatik och media

Organisation och verksamhet

Institutionen för informatik och media är en del av den samhällsvetenskapliga fakulteten vid Uppsala universitet . Institutionen har en bred forskningsprofil med basen i aktuella forskningsområden inriktade på bland annat informationssystem, interaktionsdesign och media och kommunikation. Institutionen för informatik och media har undervisningsuppdrag på programutbildningar och fristående kurser inom den samhällsvetenskapliga fakulteten. Institutionen bedriver också verksamhet vid Campus Gotland.

Institutionen omsätter omkring 86 mkr (2023) och har ca 85 anställda.

Information om institutionsstyrelsen

Ekonomikum, exteriör Foto: Mikael Wallerstedt

Lika villkor

Jobba hos oss

Institutionen för informatik och media har en bred forskningsprofil med basen i aktuella forskningsområden inriktade på bland annat informationssystem, interaktionsdesign och media och kommunikation. Institutionen för informatik och media har undervisningsuppdrag på programutbildningar och fristående kurser inom den samhällsvetenskapliga fakulteten.

Lediga jobb vid institutionen annonseras på universitets webbplats för lediga jobb