Våra forskare

Här möter du några utav våra forskare inom kemi på Uppsala universitet. Dels som forskarporträtt i form av intervjuer, och dels som populärvetenskapliga föreläsningar i videoform som vi kallar "UppTalk Weekly" nedan.

UppTalk Weekly

UppTalk Weekly är korta lunchseminarier som anordnas av teknisk-naturvetenskapliga fakulteten (TekNat) och som sänds digitalt.

Via länkarna nedan så kan du lyssna på seminarierna i efterhand på Uppsala universitets YouTube-kanal.

Här kan du även titta på några UppTalk-seminarier med andra kemiforskare på vår systerinstitution Institutionen för kemi - BMC.

Kontakt

• För frågor till prefekt, studierektor och institutionen i allmänhet så rekommenderar vi att man använder sig av våra funktions-e-postadresser: Prefekt: prefekt-ang@kemi.uu.se, Studierektor: studierektor-ang@kemi.uu.se, Information: info-ang@kemi.uu.se.