Aktuellt vid Fysikalisk farmaceutisk kemi

Här hittar du nyheter och aktualiteter om vår verksamhet i forskargruppen för Farmaceutisk fysikaisk kemi. Kontakta oss gärna för mer information.

SweDeliver i samtal med AstraZeneca om forskning och framtid

Per Hansson, Per Larsson och Göran Frenning, ledare för SweDelivers Arbetspaket Parenteral, Oral och Pulmonär läkemedelstillförsel, har besökt AstraZeneca för att diskutera framtiden inom det nationella kompetenscentret, och konstaterar att "Det finns all anledning att se fram mot en fortsatt positiv utveckling".
På programmet stod även presentationer av pågående projekt i SweDelivers tre arbetspaket, där bland annat Per Hansson föreläste om Parenteral delivery: Controlled release and targeting, with focus on subcutaneous administration of protein drugs.

Sofia Landström, apotekarstudent