Riktlinjer gällande kopiering och tillgängliggörande inom högskoleområdet (kopieringsavtalet)

Anställda vid Uppsala universitet ska iaktta de villkor som framgår av vid tiden gällande avtal om kopiering och tillgängliggörande inom högskoleområdet (kopieringsavtalet). Juridiska avdelningen ansvarar för att information om kopieringsavtalet och dess innehåll finns tillgängligt för anställda.

Härmed beslutas att anta ovanstående riktlinjer samt att tidigare riktlinjer Kopieringsavtal (beslutad den 19 mars 2007, UFV 2006/76) upphör att gälla.

Beslut i detta ärende har i rektors frånvaro fattats av undertecknad prorektor i närvaro av universitetsdirektör Katarina Bjelke, efter föredragning av universitetsjurist Johan Asker. Närvarande därutöver var Uppsala studentkårs ordförande Caisa Lycken.