Bedömargruppen för antagning av excellent lärare

I bedömargruppen för antagning av excellenta lärare ingår följande ledamöter: en ordförande, tre lärare, en pedagogisk utvecklare och två studenter.

Av de tre lärarna ska en företräda farmaceutiska fakulteten, en den kliniska verksamheten vid medicinska fakulteten och en den prekliniska verksamheten vid medicinska fakulteten. Av de två studenterna ska en företräda farmaceutiska fakulteten och en medicinska fakulteten.

Samtliga ledamöter utom studenterna ska vara excellenta lärare eller ha annan väldokumenterad pedagogisk skicklighet. De ska också ha utövat pedagogiskt ledarskap, till exempel som kursledare, studierektor, programkoordinator eller ordförande i en program- eller grundutbildningskommitté.

Läs mer om att ansöka om att bli excellent lärare vid vetenskapsområdet för medicin och farmaci

Ordinarie ledamöter

• Edvin Stephansson, student