När känslorna ställer till det

• Datum: 18 september 2024, kl. 14.30–16.15
  • Plats: Studenthälsan Uppsala, Övre Slottsgatan 7
  • Typ: Hälsa och motion, Workshop
  • Webbsida
  • Arrangör: Studenthälsan
  • Kontaktperson: studenthalsan@uu.se

En terapigrupp för dig som vill lära känna och utforska dina känslor i syfte att kunna hantera dig själv och livets svårigheter på ett bättre sätt.

Svårigheter i livet innefattar alltid våra känslor. Ibland blir de överväldigande, ibland förvirrande och svåra att förstå, ibland skrämmande – ibland känner vi oss bara tomma. Vi kan verkligen uppleva att känslorna krånglar.

På Studenthälsan startar vi nu en terapigrupp med fokus att utforska och förstå våra känslor – vad de berättar för oss, och hur vi genom att våga uppleva känslorna kan minska ångest i livet. Med det följer också en ökad förmåga att hantera de svårigheter vi stöter på och kämpar med.

Vi arbetar utifrån en befintlig Affektfobiterapimodell anpassad för grupper. Vi träffas tio tillfällen i en grupp på ca 6–10 personer under 1 timme 45 minuter. Gruppen är lämplig för dig som är student och vill jobba med dina känslor.

Du anmäler dig genom att mejla till studenthalsan@uu.se så blir du sedan kontaktad för vidare information. Du kommer att få fylla i några enkäter och boka in ett församtal innan gruppen börjar. Sista dag för anmälan är den 16 september 2024.

Se en kort introduktionsfilm där Viktoria och Tobias på Studenthälsan berättar mer om gruppen.

Läs mer om studenthälsan och vårt utbud