Vägen tillbaka

• Webbsida
  • Arrangör: Studenthälsan
  • Kontaktperson: halsopedagog-sh@uu.se

Är du, har nyss varit eller riskerar du att bli sjukskriven från dina studier på grund av stress eller utmattning? I denna grupp får du träffa andra studenter i samma situation med fokus att hitta balans mellan återhämtning och studier.

Gruppen Vägen tillbaka är till för dig som är, nyss varit eller riskerar att bli sjukskriven från dina studier på grund av stress eller utmattning. Syftet är att öka medvetenheten kring återhämtning, träna på att få balans mellan studier och fritid och i gruppen få stöd av varandra.

Vi träffas tio tisdagar på Studenthälsan i Uppsala med start 1 oktober till och med 3 december. Om du är intresserad av att delta så mejla en intresseanmälan till halsopedagog‑sh@uu.se. Ange namn och telefonnummer så ringer vi upp dig för en första kontakt.

Läs mer om studenthälsan och vårt utbud

Läs våra råd om utmattning