Prata inför publik – hantera din talängslan

• Datum: 18 oktober 2024, kl. 16.30 – 19 oktober 2024, kl. 15.00
  • Plats: Studenthälsan Uppsala, Övre Slottsgatan 7
  • Typ: Hälsa och motion, Workshop
  • Webbsida
  • Arrangör: Studenthälsan
  • Kontaktperson: studenthalsan@uu.se

Prata inför publik – hantera din talängslan är en intensivkurs med fokus på att få öva och upptäcka vad som kan vara hjälpsamt för just dig i talsituationer.

Många tycker att det är svårt och ångestfyllt att tala inför andra. Att hålla föredrag, redovisa grupparbeten eller vara aktiv på seminarier kan bli så jobbigt att kroppsliga symtom uppstår och det kan bli svårt att klara av studierna.

Helgkursen Prata inför publik – hantera din talängslan är till för dig som i mindre grupp vill öva och upptäcka vad som kan vara hjälpsamt för just dig i talsituationer. Du får kunskap om vad som sker i en när talängslan slår till och du får intensivträna på att göra presentationer inför andra.

Dag och tid: Fredagen 18 oktober kl. 16.30–19.00 och lördagen 19 oktober kl. 09.00–15.00.

Anmälan: Du anmäler dig i Studenthälsans reception i Uppsala någon gång mellan 12 september och 8 oktober, där får du mer information.

Läs mer om studenthälsan och vårt utbud

Läs våra råd om talängslan