Avancerad sensorisk analysteknik
7,5 hp
Litteraturlista, Avancerad nivå, 2HK037
Det finns en senare version av litteraturlistan.
Obligatorisk litteratur
- Gustafsson, Inga-Britt, Sensorik och marknadsföring, 1. uppl., Lund, Studentlitteratur, 2014
- Meilgaard, Morten C.; Civille, Gail Vance; Carr, B. Thomas, Sensory evaluation techniques, 4. ed., Boca Raton, Fla., CRC ;a London :b Taylor & Francis [distributor], 2007
- Lawless, Harry T.; Heymann, Hildegarde., Sensory Evaluation of Food: Principles and Practices, New York, NY, Springer New York, 2010
- Varela, Paula; Ares, Gaston, Novel Techniques in Sensory Characterization and Consumer Profiling, CRC Press, 2014
Referenslitteratur
- Berg, Egel Weie, Sensorisk analyse: [bedømmelse av næringsmidler], 2. utg., Oslo, Universitetsforl., cop. 1997 (Tillhandahålls av institutionen.)
- Bryman, Alan, Samhällsvetenskapliga metoder, 2., [rev.] uppl., Malmö, Liber, 2011
- Sensorikk: måling med menneskelige sanser, 3. utg., Oslo, Kopinor pensum, 2015
Kursplan
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2018
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2013
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2010, version 4
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2010, version 3
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2010, version 2
- Kursplan giltig från och med höstterminen 2010, version 1