Klinisk pedagogik

4,5 hp

Litteraturlista, Avancerad nivå, 3LG017

Huvudgrupp 1

Obligatorisk litteratur

Ingen litteratur behöver köpas

  • Alm, Per, Hög eller låg evidens: Vad betyder det? Tankar om riktlinjer för logopediskt arbete inom stamning och andra diagnoser, Logopednytt, (4), 2015Obligatorisk (S 20–23)
  • Bergan, C., Motor learning principles and voice pedagogy: theory and practice, Journal of Singing, vol. 66, no. 4, 2010Obligatorisk (S 457)
  • Bovend-Eerdt, T.J.H., Botell, R.E., & Wade, D.T., Writing SMART rehabilitation goals and achieving goal attainment scaling: a practical guide, Clinical Rehabilitation. 2009(23), 2009Obligatorisk (S 352–361)
  • Heja - Skolverkets kunskapskrav, Institutionen för neurovetenskapObligatorisk (Utdelat material)
  • Iwarsson, J., Facilitating behavioral learning and habit change in voice therapy-theoretic premises and practical strategies, LOGOPEDICS PHONIATRICS VOCOLOGY, vol. 40, no. 4, 2015Obligatorisk (S. 179–186.)
  • - Webbaserat material: Skollagen, LGR11, Vägledning för elevhälsan, skolan- och särskolans styrdokument, stödmaterial, Institutionen för neurovetenskapObligatorisk

Fördjupningslitteratur

* Obligatorisk

FÖLJ UPPSALA UNIVERSITET PÅ

facebook
instagram
twitter
youtube
linkedin