Reports of pedagogical development funds

Paraplyer som svävar på himlen

Follow the report template when reporting development funds. Contact kvalitetsutveckling@uu.se to obtain a copy of older reports.

Berman, Anne. Digital psykologi och praktik.

Eriksson, Olle och Kreuger, Johan. Framtidens anatomiundervisning: tillverkning av avancerade 3D-skrivna anatomiskt korrekta modeller.

Essén, Birgitta. Failing in a safe learning environment - using theatre pedagogy to prepare junior doctors for difficult patient encounters.

Goetz, Inga och Weiszflog, Mattias. Improved integration of laboratories into the Bachelors´ Programme in Physics.

Jansson, Erik. Studentstyrda laborationer: experimenten i centrum.

Lyhagen, Johan. Studentaktiverande lärande genom R: Införande av Shiny-appar.

Malmberg, Filip, och Sintorn Ida-Maria. Utveckling av ett nytt kursformat: Projektkurs inom det nya masterprogrammet i bildanalys och maskininlärning.

Pallas, Josef. Responsible Management: Teaching Business and Organisation Sustainably.

Wohlert, Malin. Kommunicera mer! Ett pedagogiskt utvecklingsprojekt för student- och lärarcentrerad undervisning inom Hållfasthetslära.

Aneer, Cecilia. Filmer som pedagogiska redskap i praktisk hantverksundervisning.

Bai, Wensong., Ellis, James och Kao, Pao. Redevelopment of the Course “Communication in English” for the Chinese Master Students in the Department of Business Studies.

Blom Johansson,Monica. Systematisk grupphandledning vid examensarbeten vid forskningsenheten logopedi.

Blomqvist, Tünde. Studentaktivering på distansundervisning i (ungersk) skönlitteratur.

Engström, Maria. Avancerad nivå i slaviska språk; utbildningsförnyelse.

Forslund, Johan. Tillämpning av kraftelektronik i konkreta situationer.

Hultin Rosenberg, Jonas. Utveckling av undervisningen i att skriva vetenskapligt på Statskunskap A.

Knorn, Steffi., Staffas, Kjell och Teixeira, André. Knowledge ladders.

Sladoje, Nataša. Computer assisted image analysis education in the era of deep learning and artificial intelligence – challenges and opportunities.

Westerlund, Katarina. Hållbar religionsvetenskaplig utbildning.

Andersson, Agneta och Nowicka, Paulina. Funktionella kursvärderingar med students lärande i centrum.

Guvå, Tomas. Samarbetsprojekt för ny kurs i Samhällskunskap AB, Nationalekonomi 15 hp.

Hallsén, Stina., Lidar, Malena och Weiselius, Lars. Fyra former av återkoppling.

La Monica, Clelia och Larsson, Christer. English for Specific Purposes for Students of Law/Economics.

Lidegran, Ida. Bedömningsmatriser i den nya lärplattformen Studium.

Nesterud, Isabelle. E-lärande och informationskompetens på avancerad nivå.

Areskoug, Linn. Berättelser i teori och praktik.

Blomqvist, Tünde. Blended learning och flipped classroom som pedagogiska metoder av kursen Ungernskunskap.

Hjalmarsson, Jan. Blended learning - pedagogiskt utvecklingsarbete inom masterprogrammet i ABM.

Maandi, Peeter och Jansson, David. Progression, metod och utvärdering.

Thegel, Miriam. Peer Observation of Teaching: Ett auskultationsprojekt vid institutionen för moderna språk.

Cajander, Åsa., Daniels, Mats., Kjellin Lagerkvist Nanna och Parsjö, Elin. Kompetensutveckling i projektkurser.

Knorn, Steffi., Staffas, Kjell., Varagnolo, Damiano och Fjällström, Eva. Developing a Concept Inventory Tool for Engineering (CITE) Final Report.

Bengtsson, Jörgen., Falk, Ann-Marie och Lundkvist, Emma. RefSa - En programsammanhållande reflekterande seminarieserie.

Rolandsson, Lennart. Teknikvärderingar i samhället.

Andersson, Gabriella., Lindblad, Andreas och Ragazzone, Davide. Laborationer med mersmak - resonera, utföra, analysera.

Hansson, Tony. Biomedicinprogrammet vid Uppsala universitet. (Språklig utveckling).

de Roos, Paul. Utveckling av omvänt klassrum i neurologi.

Sahlée, Erik. Utvärdering av en Europeisk väderprognostävling inom meteorologiutbildningen.

Andreasen, Katarina., Edvinsson, Tomas., Duda, Laurent., Henriksson, Lena., Rosenberg, Erik och Samec, Joseph. En tvärvetenskaplig naturvetarkonferens.

Areskoug, Linn och Nordensfors, Ola. Muntlig examination vid lärarutbildningen.

Bengtsson, Jörgen. Utveckling och implementering av en individuell PKPD-uppgift.

Furebring, Mia och Hedberg, Anna. Införande av strukturerad rondundervisning.

Hagforsen, Eva. Interprofessionellt lärande med syfte att förbättra anhörighetsbemötandet.

Mossberg, Daniel och Owen, Ben. Student-reflection on learning before embarking on an interdisciplinary matter program.

af Geijerstam, Åsa., Berg., Elisabeth och Folkeryd, Jenny. Röda tråden- progression och lärande genom reflektion.

Andersson Sundén, E., Andersson, P., Skiba, M och Solders, A. Användandet av studentinteraktivitet i kursen energisystemfysik.

Blom Johansson, Monica., Laurent, Nadina och Olsson, Camilla. Casearbete vid logopedprogrammet.

Cajander, Åsa och Daniels Mats. Utveckling av Peer Reviewing och Industry Reviewing som undervisningsmetoder.

Malmberg, Robert. Stöd till lärare för att hantera kulturella och kunskapsmässiga skillnader i undervisningen.

Rydén, Reine. Bedömningskriterier på mastersprogrammet i ABM.

Cajander, Åsa och Daniels Mats. Digital kompetens och IKT i globala distribuerade projekt.

Csató, Éva. Development of self-evaluation and self-improvement tests in teaching Turkish at Uppsala University.

Bergström, Ida. Apotekspraktik.

Cajander, Åsa och Daniels Mats. Examination av professionella färdigheter.

Holm, Marta. Tvärprofessionell studentdriven hälsomottagning.

Lejdegård, Hans och Weiberg, Erika. Webbaserad kursstruktur.

Lundkvist, Emma. Övergång till betygskriterier.

Swartling, Maria. Klinisk praktik på sjukhus.

Contact

Academic Teaching and Learning kvalitetsutveckling@uu.se

FOLLOW UPPSALA UNIVERSITY ON

facebook
instagram
twitter
youtube
linkedin