Vill du ge oss tips och råd när vi gör vår studie om hembesök inom barnhälsovården?

Vi är forskare på Uppsala Universitet som forskar om barnhälsovården (BVC). Vi gör en studie för att lära oss mer om hembesök inom barnhälsovården och om det är bra för föräldrar och barn. Bor du i Fröslunda och vill du vara med i vårt team och dela med dig av dina tankar? Du kommer alltså inte att delta i själva forskningen, utan vara en del av en referensgrupp som hjälper oss att utveckla studien, så att den blir så bra som möjligt.

När och hur?

Vi (två forskare och två lokala assistenter som kan somaliska och arabiska) möts kl 17-19 på Mötesplatsen, Fröslunda centrum. Vi börjar med ett möte i oktober 2023 och fortsätter med två möten till under hösten. Självklart är det ok att avboka om du får förhinder, och vi försöker hjälpa till med barnvakt om det behövs.

För uppdraget är det bra om du är bekväm med att dela med dig av dina tankar och erfarenheter och leta efter lösningar.

• Du får dela dina åsikter och få din röst hörd
  • Du får ersättning: 180 kronor/timme genom lön
  • Du får också erfarenhet och kunskap om forskning och samarbete.

Det är olika delar vi kommer jobba med:

• Diskutera hur Fröslunda kan bli bättre för föräldrar
  • Tolka studiens resultat om hembesök inom barnhälsovården
  • Diskutera vad man kan dra för slutsatser av studiens resultat.

Vi vill gärna få ta del av föräldrars åsikter och tankar kring detta. Helt enkelt få med fler perspektiv från er som är föräldrar och bor i Fröslunda!

Aqriso xogta oo Soomaali ah

اقرأ المعلومات باللغة العربية

KONTAKT

Hör av dig om du är intresserad av att vara med eller undrar något. Det är bara att ringa, sms:a eller maila!

Gunilla Lönnberg, PhD; Tel.: 072-999 96 22

Kerstin Edvardsson, MSc; Tel.: 073-469 73 15