Kom och jobba hos oss på SMC

Lediga jobb

Gillar du syntetisk molekylär kemi och vill arbeta i en levande och fruktbar forskningsmiljö? Då kan Synthetic Molecular Chemistry (SMC) vara rätt plats för dig. Vi är för närvarande sex forskargrupper som arbetar med olika aspekter av molekylär syntetisk organisk och oorganisk kemi och välkomnar alltid nya medarbetare. Mer information om pågående forskning finns på respektive gruppsidor.

Kandidat-, masterstudenter och utbytesstudenter

Vi välkomnar alltid motiverade studenter att arbeta hos oss. För ytterligare information kontakta forskargruppsledaren direkt.

Doktorander

Alla anställningar för doktorander utlyses centralt. Lediga tjänster på SMC finns i listan över jobb och lediga tjänster som publiceras av universitetet.

Postdoktorer

Postdoktorer är välkomna att kontakta den enskilde forskargruppsledaren och diskutera finansieringsmöjligheter.

Starta din grupp på SMC

Personer som vill etablera en egen forskargrupp vid SMC, vänligen kontakta Sascha Ott i god tid. Kandidater som vill ansöka till Vetenskapsrådet "Starting Grant" bör kontakta oss senast den 1 februari.

Kontakt

• Om du har några frågor om vår forskning så är du välkommen att kontakta programansvarig professor Sascha Ott.
  • Sascha Ott