Senaste forskningspublikationer
Förskolans expansion och marknadisering
Studentlitteratur AB, 2024
Ingår i Förskolans expansion och marknadisering, s. 19-46, Studentlitteratur AB, 2024
Natur och kultur, 2024
2024
2024
2024
SKOLU 2023 - Den Skandinaviska konferensen för lärare och lärarutbildare i språk
Ingår i Lingua, s. 27-29, 2024
2024
Russian teachers dealing with the full-scale invasion of Ukraine as a classroom issue
Ingår i Journal of Social Science Education, s. 1-30, 2024
- DOI för Russian teachers dealing with the full-scale invasion of Ukraine as a classroom issue
- Ladda ner fulltext (pdf) av Russian teachers dealing with the full-scale invasion of Ukraine as a classroom issue
Dimensioner av samhällsanalytiskt tänkande
Ingår i POLIS: Tidsskrift for samfundsfagsdidaktik, s. 61-74, 2024
2024
Developing source critical skills in social studies: Insights from a design-based research
2024
Att utmana bilden av systemet: elever läser visualiseringar av samhällssystem
Ingår i Nordidactica, s. 112-138, 2024
Och kastanjen blommar... i katastrofernas epok.
2024
Nurturing Eco-thinking by Leading and Learning from the Future as It Emerges
Ingår i Living Well in a World Worth Living in for All, s. 31-43, Springer, 2024
2024
‘Shameful histories’: shame and sex perceived by secondary school students in history education
Ingår i History Education Research Journal (HERJ), 2024
- DOI för ‘Shameful histories’: shame and sex perceived by secondary school students in history education
- Ladda ner fulltext (pdf) av ‘Shameful histories’: shame and sex perceived by secondary school students in history education
Ingår i Vägval i skolans historia: Tidskrift från Föreningen för svensk undervisningshistoria, 2024
2024
Matematiska och etiska resonemang i förskolan: didaktisk modellering som intervention
Ingår i Forskning om undervisning och lärande, s. 68-84, 2024
- DOI för Matematiska och etiska resonemang i förskolan: didaktisk modellering som intervention
- Ladda ner fulltext (pdf) av Matematiska och etiska resonemang i förskolan: didaktisk modellering som intervention
Sustainable Food Education in Finnish Schools through Collaborative Pedagogy
Ingår i Transforming School Food Politics around the World, s. 77-93, The MIT Press, 2024
Sitting on all sides of the table?: OECD's role in Icelandic Education Policy 2030
Ingår i Nordic Journal of Studies in Educational Policy, 2024
- DOI för Sitting on all sides of the table?: OECD's role in Icelandic Education Policy 2030
- Ladda ner fulltext (pdf) av Sitting on all sides of the table?: OECD's role in Icelandic Education Policy 2030
Ingår i SMDI Nationella nätverket för svenska med didaktisk inriktning, s. 213-228, 2024
Att förena språk och litteratur i svenskkurser: Ämneslärarstudenters didaktiska val
Ingår i Femtonde nationella konferensen i svenska med didaktisk inriktning, s. 137-154, 2024
Evaluation of the Collaborative and Proactive Solutions Model in an Alternative Educational Setting
Ingår i Education Sciences, 2024
- DOI för Evaluation of the Collaborative and Proactive Solutions Model in an Alternative Educational Setting
- Ladda ner fulltext (pdf) av Evaluation of the Collaborative and Proactive Solutions Model in an Alternative Educational Setting
Is it possible for pupil welfare teams to work health promoting and preventively?: - A case study
Ingår i International Journal of Inclusive Education, s. 296-310, 2024
- DOI för Is it possible for pupil welfare teams to work health promoting and preventively?: - A case study
- Ladda ner fulltext (pdf) av Is it possible for pupil welfare teams to work health promoting and preventively?: - A case study
Ingår i PLOS ONE, 2024
- DOI för Which students skip school?: A comparative study of sociodemographic factors and student absenteeism using PISA data
- Ladda ner fulltext (pdf) av Which students skip school?: A comparative study of sociodemographic factors and student absenteeism using PISA data
Agonism in a Classroom Discussion on Strindberg's Miss Julie
Ingår i Democracy & Education, 2024
Ingår i Environmental Education Research, s. 1-11, 2024
Positioning controversy in environmental and sustainability education
Ingår i Environmental Education Research, s. 1-27, 2024
Ingår i AERA Open, s. 1-17, 2024
- DOI för Major Selection as Iteration: Observing Gendered Patterns of Major Selection Under Elective Curriculums
- Ladda ner fulltext (pdf) av Major Selection as Iteration: Observing Gendered Patterns of Major Selection Under Elective Curriculums
Að eiga frjálst val um framhaldsskóla: Markaðsvæðing innritunar nýnema í íslenskum framhaldsskólum
Ingår i Netla - Veftímarit um uppeldi og menntun, 2024
Nordic Academic Press, 2024
Ingår i The International Journal of Management Education, 2024
Ingår i Learning, Culture and Social Interaction, 2024
- DOI för The many forms and functions of touch in educational settings: Shared attention and appropriate engagement
- Ladda ner fulltext (pdf) av The many forms and functions of touch in educational settings: Shared attention and appropriate engagement
Om skolbibliotek och Timbros evidenskrav
2024
Ingår i Journal of Research on Technology in Education, s. 1-27, 2024
- DOI för Bad News in the civics classroom: How serious gameplay fosters teenagers’ ability to discern misinformation techniques
- Ladda ner fulltext (pdf) av Bad News in the civics classroom: How serious gameplay fosters teenagers’ ability to discern misinformation techniques
Praktiknära skolforskning: resultat och erfarenheter från nio forskningsprojekt
2024
Publiceringar inom Fakulteten för utbildningsvetenskaper: En kartläggning av åren 2018–2023
2024
Kunskapsbildning för professionellt lärande genom kollegiala samtal
Ingår i Utbildning och Lärande / Education and Learning, 2024
Ingår i Journal of Social Science Education, 2024
- DOI för Open classroom in a closed society: Effects of patriotism and ideological diversity in the Russian school
- Ladda ner fulltext (pdf) av Open classroom in a closed society: Effects of patriotism and ideological diversity in the Russian school
Akademisk undervisning i praktiken: Handbok i läraktiviteter för seminarier
Studentlitteratur AB, 2024
2024
The Dropout Phenomenon: Students' Strategies in Low Throughput Programs
2024
Barns deltagande i undervisning
Ingår i Undervisning i förskolan. Förskollärare och forskare i dialog om didaktiska dilemman., Studentlitteratur AB, 2024
2024
Att introducera och tillgängliggöra ämnesbegrepp i samhällskunskapsundervisning
Ingår i Nordic Journal of Literacy Research, 2024
Ingår i British Journal of Sociology, 2024
- DOI för ‘Levelling up’ social mobility?: Comparing the social and spatial mobility for university graduates across districts of Britain
- Ladda ner fulltext (pdf) av ‘Levelling up’ social mobility?: Comparing the social and spatial mobility for university graduates across districts of Britain
2024
Ingår i International Journal of Leadership in Education, s. 1-14, 2024
- DOI för What about feelings?: Elaboration on and consideration of the theoretical construct of emotions in practice and practice architectures
- Ladda ner fulltext (pdf) av What about feelings?: Elaboration on and consideration of the theoretical construct of emotions in practice and practice architectures