Engagera dig i din utbildning

Bli studentrepresentant!

Studentrepresentation är både en lagstadgad rätt till inflytande, men också ett kul sätt att vara med och göra din utbildning bättre. Dessutom är det ett bra sätt att samla erfarenheter under studietiden, lära känna universitetet bättre och knyta kontakter både med personer som jobbar på universitetet och andra studenter, dessutom är många uppdrag arvoderade vilket är en kul bonus.

Som studentrepresentant blir du en del av hundratals andra studenter, som ser det som en gemensam angelägenhet att se till att utbildningen utvecklas och att Uppsala universitet fortsätter att ge en utbildning i världsklass.

Lediga uppdrag

Du hittar mer information och söker uppdrag här

Har du några frågor?

Kontakta Uppsala studentkårs fakultetssamordnare som kan hjälpa dig hitta ett uppdrag som passar dig, men kan även svara på frågor om allt vad det innebär att vara studentrepresentant och stötta dig i uppdraget.

Du når fakultetssamordnarna via fakultetssamordnare@uskar.se.