Hitta kursen som passar dig

Vi vill att alla ska ha möjlighet att delta i våra fristående kurser. Därför erbjuder vi distanskurser och undervisning på campus. Vi ger kurser på engelska och svenska, kvällstid och dagtid, för experterer och nybörjare. Kan du inte delta av anledningar som vi kan åtgärda: Kontakta oss.

Hitta kursen som passar dig

Läs en kurs på distans

Föredrar du läsa en fristående kurs på distans? I år satsar vi extra på våra onlinekurser, och varför inte pröva Läkemedel vid graviditet och amning (7,5 hp), en kurs med internetbaserad undervisning och handledda självstudier via en webbaserad lärplattform som används för gruppövningar och diskussioner.

Läs en kurs då det passar dig

Oavsett om du är morgonpigg eller nattuggla har vi kursen för dig. Till exempel erbjuder vi kvällskursen Missbruk och beroende (7,5 hp) med fokus på grundläggande kunskap om beroendeframkallande droger, drogberoende och hjärnans belöningsnätverk.

Läs en kurs för nybörjare

Vill du läsa en av våra fristående kurser men saknar tidigare farmaceutisk kunskap? Välkommen att läsa en av våra kurser som endast kräver grundläggande behörighet. Varför inte boka en sommarresa till Gotland och delta i kursen Kemi, biologi och ekologi hos tryffelsvampar (5 hp), där du bland annat får besöka ett naturligt tryffelhabitat och en tryffelodling och lär dig identifiera några av de ekonomiskt viktiga tryffelarterna.

Läs en kurs på deltid

Har du svårt att få dygnets timmar att räcka till? Då rekommenderar vi en av våra deltidskurser. Välj själv utifrån hur mycket tid du bedömer att du kan avsätta. Även med den mest välfyllda kalender hoppas vi att du kan delta i Biokemiska mekanismer för genreglering, en kurs som illustrerar olika begrepp och aspekter inom genreglering. Vi ses på kvartsfart och kvällstid!

Läs en kurs på engelska

Vi ger merparten av våra fristående kurser på svenska, men erbjuder även ett brett utbud engelskspråkiga kurser. Varhe hösttermin påbörjar vi till exempel kursen Molecular imaging med fokus på PET som redskap för läkemedelsutveckling samt klinisk användning. Welcome to apply now!