Easit ärendehantering

I en organisation finns ofta behov av att kunna hantera många typer av ärenden. IT-avdelningen och många andra funktioner på Uppsala universitet, använder sig av det centralt förvaltade ärendehanteringssystemet Easit.

Easit-logga.

Ärendehantering vid Uppsala universitet

I UU:s Easit har vi idag ungefär 700 handläggare i c:a 80 handläggargrupper som representerar vitt skilda delar av verksamheten, med det gemensamt att de har nytta av ett verktyg för sammanhållen ärendehantering. Vi hanterar tillsammans över 100 000 ärenden per år.

Easit administreras och förvaltas hos IT-avdelningen enligt fastställd e-förvaltningsplan, utifrån krav och önskemål från användare via referensgrupper. Läs mer om UUs e-förvaltningsmodell.

Easit Servicedesk är ett svenskutvecklat ärendehanteringssystem, som driftas i Sverige av leverantören Easit AB.

För dig som använder Easit

Här är adressen till tjänsten: https://uu.easit.net/. Du kan också med fördel "pinna" den under dina verktyg på Medarbetaringångens startsida.

Vill du veta mer om Easit på UU?

Är du intresserad av att använda Easit i din organisation, läs mer om Easit på tilläggstjänstsidan. Eller kontakta itsupport@uu.se så kan vi visa mer eller ta en diskussion om vad du vill uppnå med din ärendehantering.

FÖLJ UPPSALA UNIVERSITET PÅ

facebook
instagram
twitter
youtube
linkedin